Join as Islamic FOREX Trader.

Monday, November 24, 2008

Ads…passive income??

Last week, i'm trying to register ads in the program.. Since many blogger use it for pasive income. Aku pun nak try jugak la. And the latest news, this morning i've received an e-mail from Google Ads mention that I was failed to register.Sum sort of my fault, they said that i'm using foreign language that they cannot fit into their program.

Ape kena daa,aku pakai bahasa melayu la,.. Rupanya x bleh daa.. tu yang ngada2 tulis in english tu..Ni la antara masalah teknikal yang menyebabkan bahasa rojak..Since a few years,eh!no..no..,pardon me.Since a few decade, Lot of malaysian has use rojak language.Ada yang grammar betul,ada yang grammar berterabur habis.In other word,an english was broken and also in bahasa pun lintang pukang(aku pun salah sorangnye,hehe).
Ok,macammana nak buat kan.Demi kemaslahatan masyarakat,memang terbiasa guna bahasa rojak (english+malay).

Berbalik pada cerita tadi,memang telah terbukti pada ramai blogger yang ADS ni mamang bleh buat pasive income.Ada yang aku tengok tu pendapatan diorang agak besar.Lumayan, apa x nya extra income over than USD400 per month.Ada yang kata
"So sadly for me this month, I'm only received USD1,3++.00.I'm target can get USD1500 for this month." Mak uih..USD1000? kalau RM currency dah berapa tuh..RM3-4K beb.Kalau dapat USD400 pun dah mewah,yela extra income.Tu la aku try nak wat jgak.

Nampak cam best jer kan?extra income camtu,tapi bukan senang klu x belajar.Memang betul,agak susah untuk orang yang baru cam aku ni.Pastu pakai plak free hosting,mesti ada yang angin."Tu la melayu,semua nak free je."hehe.Permulaan kan,memangla macamtu.So on, dah mahir aku + produk pun mendapat sedikit sambutan.Aku stepped in website berbayar tu.Hehe,pray for me anyway.

Back to the story before,aku try resubmit an application tu.Before that i've change the language setting at this blog into english.Harap2 ok.Doa doa moga ada rezeki kat dalam bidang ni.Oklah,cukup dlu kot,panjang plak.Aku tau setakat arini memang takde orang buka blog aku ni,saja aku x bagitau orang lain lg.X pe la,"newbies"...bak kata pepatah yang seingat2 aku, x tau betul ke x..hehe. "the first single step can overcome with a great result".

Aku x tau nak sebarkan @ tau blog aku ni.Firstly,takut tergolong dalam 'blogger picisan'.Nila yang ramai blogger x suka.Macam2 la kategori diorang tu,penulisan berteraburlah,cari kesempatanlah,cari popularitilah,mengada-ngadalah,curi masa kerjalah(kena batang hidung daa) and whatever.Aku just want to overcome some side income,itulah sebenarnya tujuan aku.Dalam dunia yang mencabar dan penuh dugaan ni,x dinafikan duit hampir menjadi segala-galanya.So, aku x ketinggalan dalam masalah kegawatan ekonomi ni,since this is my fisrt month to be paid half of salary for OCT wage.Semuanya jadi kelam-kabut bagi aku,buatnya every month camni..Jd ni la ikhtiar aku,buat blog pasarkan madu,pastu try some ads program..pasni nak try memahami affiliate plak..hehe.pada yang berminat tu blehla share..

No comments: